NPO duurzaam inzetten voor metacognitie en zelfregulerend leren met EXOVA

NPO duurzaam inzetten voor metacognitie en zelfregulerend leren met EXOVA

De menukaart van het Nationaal Programma Onderwijs is bekend. Eén van de interventies van de menukaart is metacognitie en zelfregulerend leren. Uit onderzoek van Education Endowment Foundation (EEF) blijkt dat deze interventieeen groot effect heeft op leren (+7 maanden leerwinst). Om dit effect zo groot mogelijk te laten zijn is het van belang dat leerlingen meer verantwoordelijkheid nemen voor hun leerproces en inzicht ontwikkelen in wat zij nodig hebben om goed te kunnen presteren.

Voor leerkrachten is het van belang om zich hierin te professionaliseren. Veel studies wijzen op het nut van trainingen voor leerkrachten en van een onderzoekende aanpak, waarbij leerkrachten de interventies en methoden actief evalueren terwijl zij leren hoe ze die in hun lessen kunnen toepassen.

EXOVA is gespecialiseerd in zelfregulerend- en gepersonaliseerd leren in het basisonderwijs en heeft ruime ervaring in het begeleiden van schoolteams met behulp van scholing en coaching in de klas! Het belang en effect van professionalisering en coaching zijn uitgewerkt in praktijkkaarten door Education Lab. Precies hoe EXOVA de scholen traint en begeleidt in de afgelopen 10 jaar!

Wil je weten wat EXOVA voor jouw school kan betekenen? Neem dan contact met ons op, zodat wij jouw school hierbij kunnen helpen!

Laatste berichten

nieuws

EXOVA op de NOT

Zien we je op de NOT? Op de grootste onderwijsbeurs van Nederland zijn wij uiteraard aanwezig. We ontmoeten je graag bij onze stand in hal 1 stand B034. Voor de beurs hebben we een speciale beursaanbieding. Kijk hier voor meer informatie

Lees verder »