CODE26

Taal met CODE26 in de praktijk zie je zo:

Leren met EXOVA CODE26 doe je zo

De didactiek van CODE26 werkt vanuit de EXOVA leerpiramide, deze is gebaseerd op het handelingsmodel.

 

De implementatie doe je zo:

Een overstap naar CODE26 is ieder moment mogelijk, ook tijdens het schooljaar. Het is wel een omschakeling van denken en werken. Soms is er professionalisering van de leerkrachten nodig.

EXOVA biedt begeleiding op maat, passend bij uw school en uw team. Dit is een vast onderdeel van het implementatietraject. Vaak zijn er drie tot vier sessies nodig voor een succesvolle switch.

Losse trainingen

Taal leren begint met luisteren en correct spreken. Daarna komen lezen en schrijven. Sommige kinderen leren schrijven via leren lezen, anderen leren lezen via leren schrijven. Met CODE26 kan een kind starten bij zijn eigen begin. Deze training is gericht op het leren kennen van de tool en alle mogelijkheden.

Hoe breng je CODE26 in de klas en in de school? Een inspirerende training om als school en als leerkracht een goede start met CODE26 te kunnen maken in de klas.

Een specifiek onderdeel van CODE26 is de Alfabetcode, met als uitgangspunt: leren lezen leer je door te leren schrijven. Deze training is speciaal voor onderbouw leerkrachten om meer zicht te krijgen op het leesonderwijs.

In deze training gaan we in op het gebruik van taal in ons dagelijks leven. Hoe wordt een taalopdracht zo interessant of uitdagend mogelijk. Hoe koppel je bijvoorbeeld nieuws- berichten aan doelgerichte taalopdrachten?

Een inspirerend lokaal draagt bij aan een fijne leersfeer en dus ook aan goed taalonderwijs. Woordenschat, spelling, grammatica … ze verdienen allemaal een mooi visueel plekje. Het nodigt uit om te gaan spelen met taal. Behalve de omgeving gaat het in deze training ook om rijke leeractiviteiten.