Wat heb jij te vertellen? Artikel: De nieuwe leerkracht #2

Wat heb jij te vertellen? Artikel: De nieuwe leerkracht #2

Leergesprekken zijn al een tijdje ‘hot’ in het basisonderwijs: voortgangsgesprek, doelgesprek, portfoliogesprek, evaluatiegesprek en ga zo maar door. Wat levert dat op, al dat gepraat? Hoe waardevol zijn de gesprekken voor leerkrachten, voor ouders en niet in de laatste plaats voor de kinderen? Hoe ervaren zij hun rol in de verschillende gesprekken? Zitten zij wel te wachten op al die ‘individuele’ aandacht, die vragenparade, die verplichting om ergens iets van te vinden, sterker nog,om te re ecteren op eigen handelen en vorderingen? Ga er maar aan staan als basisschoolkind!

Lees hier het hele artikel

Laatste berichten

nieuws

Nieuwsbrief september 2023

In deze nieuwsbrief Wordt de webinar bewegend leren verder uitgelicht. Vertellen we over DIA-taal en EXOVA. En hebben we weer een interessante vraag van de maand. Wil jij hier ook jouw vraag beantwoord zien? Stuur je vraag dan naar info@exova.nl Uitgelicht: Webinar bewegend leren Dit is voor alle enthousiaste onderwijsprofessionals

Lees verder »
nieuwsbrief

Nieuwsbrief EXOVA augustus 2023

In deze nieuwsbrief
Lees je over hoe de Groeimap gekoppeld is aan EXOVA, is de vraag van de maand: Hoe zorg ik ervoor dat de kinderen wel met rekenen bezig zijn als ze geen instructie krijgen?
En kun je je nog aanmelden voor de webinar van september. Wanneer je als school gebruik maakt van het school- of klassenpaket is deelname gratis. Je mag namelijk 4 webinars volgen! En wie wil zijn aanbod voor het komende jaar nu niet goed op de rit hebben? Dus, meld je aan!!

Lees verder »

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten