Leergesprekken zijn al een tijdje ‘hot’ in het basisonderwijs: voortgangsgesprek, doelgesprek, portfoliogesprek, evaluatiegesprek en ga zo maar door. Wat levert dat op, al dat gepraat? Hoe waardevol zijn de gesprekken voor leerkrachten, voor ouders en niet in de laatste plaats voor de kinderen? Hoe ervaren zij hun rol in de verschillende gesprekken? Zitten zij wel te wachten op al die ‘individuele’ aandacht, die vragenparade, die verplichting om ergens iets van te vinden, sterker nog,om te re ecteren op eigen handelen en vorderingen? Ga er maar aan staan als basisschoolkind!

Lees hier het hele artikel



Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten